Peru dag 21 - Reisverslag uit Rimac, Peru van Peru-AlexLinda - WaarBenJij.nu Peru dag 21 - Reisverslag uit Rimac, Peru van Peru-AlexLinda - WaarBenJij.nu

Peru dag 21

20 Oktober 2016 | Peru, Rimac

Een makkelijk dagje aldus de gids. Niet voor ons want wij hadden een aantal uur extra voor de boeg. Helaas regende het en konden we de ponchos tevoorschijn halen. Wat een armoede. Een leuke wandeling langs riviertjes, mango-, bananen-ben avocadobomen en allerlei bloemen. Na een paar uur lopen wachtte er busje om ons naar de lunchlocatie te brengen. Terwijl iedereen een fles bier opentrok om het te vieren konden wij nog niet meedoen. Oh wat was het verleidelijk. We voelden het einde nadeden. Nog even snel Facebookadressen uitgewisseld met Brazilië en toen was het na de lunch tijd om afscheid te nemen. Heel naar om de tocht niet met de eigen groep af te maken. We werden met de twee Spanjaarden met een busje naar Hidro Electrico gebracht. Vanaf hier zou het 2 tot 3 uur lopen zijn. De tourguide had ons instructies gegeven voor een snellere, alternatieve route. Achteraf gekkenwerk. De Spanjaarden liepen zo hard dat we het niet bij konden houden. Het was 2 uur lang langs een spoorweg lopen, zwerfhonden die naar je toekwamen, passerende treinen en we moesten over spoorbruggen lopen. Meer dood dan levend kwamen we aan in Agua Caliente (betekent warm water). Daar mochten we ons melden bij een hotel. Dat was prima verzorgd. Alleen onze vervangende tourguide zou om half 6 ons opvangen, maar die kwam niet. Toen mochten we om half 7 in een restaurant melden. De Spanjaarden zaten er al dus we hebben met zijn vieren gegeten. Het was zowaar gezellig. Prima gasten maar een beetje apart. Daar ontmoetten we de gids die ons van tickets voor Machu Picchu en informatie voorzag. Snel naar bed want de wekker zou om 03:30(!) gaan.