Peru dag 8 - Reisverslag uit Barrio Vista Alegre, Peru van Peru-AlexLinda - WaarBenJij.nu Peru dag 8 - Reisverslag uit Barrio Vista Alegre, Peru van Peru-AlexLinda - WaarBenJij.nu

Peru dag 8

01 Oktober 2016 | Peru, Barrio Vista Alegre

We wilden vanochtend vroeg de duin beklimmen om de zonsopgang te kunnen zien. Daarom hadden we om 05u30 de wekker gezet. We zagen echter dat het onwijs mistig was en hebben ons nog even lekker omgedraaid. Om half 8 zijn we er alsnog uitgegaan en zijn aan het barretje van het hostel gaan ontbijten. Een prima Amerikaans ontbijtje! Daarna hebben we de benodigde spullen gepakt en zijn de duim gaan beklimmem. Dat was pittig zwaar. Ruim 30 minuten klimmen. Het was nog vroeg in de morgen maar toch al goed warm. We waren dan ook doorweekt. Maar het uitzicht maakte alles goed! Echt prachtig! De duin afrennen was misschien nog wel het leukste om te doen. In 10 seconden waren we beneden. Snel onder de douche en alle spullen ingepakt om uit te kunnen checken. Het lastige was alleen dat we nog altijd geen contanten op zak hadden. Gelukkig vonden we een busmaatschappij waar we de tickets met de creditcard konden betalen. Omdat de bus vanuit de stad Ica zou vertrekken en we nog steeds niet hadden gepind, hebben we de taxi naar dit nabijgelegen stadje genomen. Bij het busstation hebben we onze backpacks ingecheckt en hebben de zoektocht naar geld voortgezet. Wat wel opviel is dat er bij alle bankgebouwen meterslange rijen stonden. Bij de derde bank was het uiteindelijk raak. Gelukkig. In een uur of drie kwamen we aan in Nazca bekend om de mysterieuze lijnen. Een prachtige route over de Panamerican Highway en een stuk door de bergen. Na een stevige wandeling kwamen we aan bij ons verblijf. Tot onze verbazing deed er een Nederlandse man open. Deze meneer was met zijn Peruaanse vrouw de eigenaar. Dat maakte communiceren een stuk makkelijker. Het verblijf had een enorme tuin met drie hangmatten, twee schattige hondjes, een tam konijn en diverse hokken met konijnen, kippen en kalkoenen. Een heerlijke omgeving om tot rust te komen. We hebben via hem voor de volgende dag een vlucht in een Cessna over de Nazca lijnen vastgelegd. De rest van de middag hebben we in de hangmat gelegen en 's avonds zijn we uiteten geweest in het centrum. Als toetje hebben we van jullie geld een Pisco Sour genomen en op jullie geproost! Topdagje!

• 03 Oktober 2016 - 20:44

Peter:

Wel heel leuk hoor al die verslagen. Lijkt net of jullie al zo lang weg zijn maar is pas de 10e dag.