Peru dag 16 - Reisverslag uit Rimac, Peru van Peru-AlexLinda - WaarBenJij.nu Peru dag 16 - Reisverslag uit Rimac, Peru van Peru-AlexLinda - WaarBenJij.nu

Peru dag 16

20 Oktober 2016 | Peru, Rimac

We hadden maar één volledige dag in Puno dus die moesten we goed gebruiken. Het 'boefje' had een heerlijk ontbijtje voor ons uitgestald met prima koffie! Bijna op tijd stond de pick-up al voor het hostel. Na een kwartiertje rijden kwamen we bij alle soort van rondvaartboten. Probleem was dat er voor ons geen plek meer was op de boot. Er werd van alles geregeld en we konden mee op een andere. Klimmen en klauteren over de boegen van de boten hadden we een zitplekje te pakken. Het was een klein half uur varen naar de Uros eilanden. Daar aangekomen kregen we uitleg hoe de mensen vroeger hier leefden. Het zijn drijvende eilanden compleet van riet en verankerd in de bodem. Het jammere was alleen dat het zo vreselijk toeristisch was. Zoveel boten en overal mensen. Vreselijk. Tot overmate van ramp gingen ze ook nog 'vamos a la playa' zingen. Vreselijk... Het tweede eiland was niet veel beter. Als onderdeel van de tour gingen we ook naar Taquille. Een eiland op 2.5 uur varen. Het was een prachtig eiland met fantastisch uitzicht op onder meer Bolivia. Maar 2.5 uur heen en 2.5 uur terug vonden we achteraf heel veel moeite. Om 22u hadden we de nachtbus vanuit Puno naar Cusco. Wederom geen onverdeeld succes. De eerste twee uur hadden ze keihard mr. Bean aanstaan terwijl niemand keek. Na weinig slaap kwamen we om 04:30 aan in Cusco.