Peru dag 13 - Reisverslag uit Puno, Peru van Peru-AlexLinda - WaarBenJij.nu Peru dag 13 - Reisverslag uit Puno, Peru van Peru-AlexLinda - WaarBenJij.nu

Peru dag 13

09 Oktober 2016 | Peru, Puno

De avond ervoor hebben we samen met Jamil en Olivia zitten puzzelen wat voor ons haalbaar was. We wilden zowel de Condors zien als de Colca Canyon intrekken. 's ochtends hebben we om 7u een Autobus Publico genomen naar Cruz del Condor. In de bus zaten een handvol toeristen en voorderest alleen maar Peruanen met de mooiste kleding. Op het uitkijkpunt aangekomen was het nog niet zo druk. Na een uur hadden we de Condor aardig weten vast te leggen en wilde we graag terug naar Cabanconde. Geen bus te bekennen. Alleen maar georganiseerde tourbussen. We hebben twee uur lang gewacht, werden van hot naar her gestuurd maar tevergeefs. Uiteindelijk mochten we naar heel erg aandringen met een georganiseerde reis van allemaal Fransen mee. Toen we de bus inkwamen begonnen ze allemaal te juichen. Het was in ieder geval fijn dat we meemochten. Terug in Cabanaconde hebben we wat spullen gepakt voor één overnachting en zijn gaan afdalen naar de Oase. Gedurende 9 km daal je uiteindelijk 1000 meter af. Na 2.5 zware uren waren we er eindelijk. Het uitzicht was fenomenaal! De beloning beneden nog beter! Een zwembad met waterval! Heerlijk. Daar hebben we uurtje gebadderd. 's Avonds zijn we gaan eten in het restaurant. Er was geen kaart. Een stuk of 5 Peruanen gingen de keuken in en serveerden dat uit. Rijst met we denken Al Paccha vlees. Beetje aparte manier maar het had ook wel weer wat. Omdat er nauwelijks stroom was in de oase en het megahelder was, waren de sterren heel goed te zien! Nog nooit zo een heldere hemel meegemaakt. Prachtig.