Peru dag 24 - Reisverslag uit Rimac, Peru van Peru-AlexLinda - WaarBenJij.nu Peru dag 24 - Reisverslag uit Rimac, Peru van Peru-AlexLinda - WaarBenJij.nu

Peru dag 24

20 Oktober 2016 | Peru, Rimac

Het andere hoogtepunt stond op het programma, de jungle. Met een binnenlandse vlucht verplaatsen we ons van Cusco naar Puerto Maldonado. Een vlucht van driekwartier. In Puerto Maldonado werden we opgewacht. Het was niet alleen bloedheet maar ook extreem vochtig. Met een bootje zijn we naar onze lodge gegaan waar we kennis hebben gemaakt met de tourguide en een prima lunch voorgeschoteld kregen. Daarna zijn we met de boot naar monkey island gegaan waar 3 soorten apen voorkomen. Heel leuk om te zien. We hebben ze zelfs gevoerd. In het donker zijn we op zoek gegaan naar Kaaimannen. Één van de gidsen had er een met zijn blote handen gevangen. Allebei hebben we het beestje aangeraakt. Er was een enorme onweersbui aan de gang boven de stad. Constante lichtflitsen, nog nooit zoiets gezien. Fascinerend! Daarna zijn we gaan eten en onder de klamboe gekropen.