Peru dag 19 - Reisverslag uit Rimac, Peru van Peru-AlexLinda - WaarBenJij.nu Peru dag 19 - Reisverslag uit Rimac, Peru van Peru-AlexLinda - WaarBenJij.nu

Peru dag 19

20 Oktober 2016 | Peru, Rimac

Om 04:00 ging de wekker. Het ging eindelijk beginnen, de trekking naar Machu Picchu. Dit moest toch zo ongeveer het hoogtepunt van de vakantie worden. Om 04:45 werden we opgehaald met een busje. Er werden nog een aantal mensen opgehaald waarna de rit begon. Er was onduidelijkheid over de omvang van de groep. In eerste instantie was het ongeveer 14 maar al snel bleek het 23 te zijn. Dat vonden we wel een hele flinke groep. Gelukkig waren er twee gidsen mee en zouden we in een 'Engelse' en 'Spaanse' groep verdeeld worden. In het busje hadden we even gesproken met een Braziliaanse jongen, Lucas, die kwam helaas in de Spaanse groep. We hadden een mooie groep. Deze bestond uit: 3 Zweden, 2 Chinezen, 1 Australische, 3 Engelse, 1 Schot, 1 Fransma en 1 Amerikaanse. Een mooi gezelschap. De Braziliaan was met 2 vriendinnen en zei constant dat 4 dagen wandelen toch wel ver was. Vanaf dat moment was het iedere keer dat we elkaar zagen 'he, still oke?' en een high five. Na de lunch startten we met lopen. De eerste dag was een opwarmertje. Relatief vlak en niet al te lang. We zagen de besneeuwde toppen al liggen. Na een paar uur kwamen we bij ons eerste basiskamp. We sliepen daar in tenten waar een een rieten overkapping in de vorm van de tent overheen stond. De eerste nacht was berucht met temperaturen rond het vriespunt en een snijdende wind. We gingen die middag ook nog een meer bezoeken. We moesten daar anderhalf uur voor klimmen. Het was echt adembenemend. Zo mooi groen/blauw. Twee meiden van de groep gingen het ijskoude water in. Ik heb even overgeslagen. Het afdalen ging stukken sneller. 's Avonds was het echt steenkoud. Dik ingepakt hebben we gegeten. Daarna meteen naar bed want we moesten om 05:00 weer op.