Peru dag 15 - Reisverslag uit Puno, Peru van Peru-AlexLinda - WaarBenJij.nu Peru dag 15 - Reisverslag uit Puno, Peru van Peru-AlexLinda - WaarBenJij.nu

Peru dag 15

09 Oktober 2016 | Peru, Puno

Pittig dagje voor de boeg. Na een heerlijk ontbijt verzorgd door Olivia, namen we de bus van Cabanaconde naar Chivay (2 uur) en van daaruit naar Puno (6.5 ur). In Chivay was het goed zoeken waar we de juiste bustickets konden kopen. In zuid-amerika gaat alles traag en moet je geduldig zijn. Na een koude pannekoek gegeten te hebben, de markt bezocht te hebben zijn we doorgereisd naar Puno. Met een vreselijk luidruchtige groep Engelsen van middelbare leeftijd was het een lange rit. Onderweg zijn we nog gestopt om flamingo's te spotten en een foto te maken van het landschap. Bij het busstation werden we opgehaald door iemand met een bordje waar 'Linda Weehts' op stond. Alle spanjaarden vinden Linda der naam leuk omdat het mooi betekent in het Spaans. Op het station gelijk even de tickets voor de nachtbus geregeld naar Cusco voor de volgende avond. In het hostel aangekomen werden we ontvangen door een zeer vriendelijle man. Qua looks een boefje maar helemaal niets op aan te merken verder. Hij heeft meteen even een tour voor ons geboekt naar de Uros eilanden (drijvende eilanden van riet) voor de volgende dag. Naast het hostel hebben we bij een Pizzeria gegeten. Het was eigenlijk meer een woonkamer en keuken van een vrouw ineen. Heel schattig en prima eten. Daarna zijn we onder de wol gekropen.