Peru dag 11 - Reisverslag uit Puno, Peru van Peru-AlexLinda - WaarBenJij.nu Peru dag 11 - Reisverslag uit Puno, Peru van Peru-AlexLinda - WaarBenJij.nu

Peru dag 11

09 Oktober 2016 | Peru, Puno

Zoals gezegd kwamen we gebroken aan. We hadden gelukkig snel een taxi en doken het hectische leven van Arequipa in. Wat een chaos! Overal taxi's! Stoplichten zijn er bijna niet, zebrapaden tellen niet en iedereen gooit zijn auto er gewoon voor. Bovenal stonk het overal naar uitlaatgassen. Bah! In ons hostel zijn we een uurtje plat gegaan om toch nog even bij te tanken. Daarna hebben we ons aangemeld voor een free walking tour. Dat is een heel leuk concept waarbij deelname gratis is en je achteraf een vrijwillige bijdrage doet. Gedurende anderhalf uur hebben we met een gids en groep van 20 door de stad gebanjerd. We zijn in de oudste wijk van de stad geweest, bij een boerderij waar ze lama's en al paccha's hadden en op het Plaza Mayor met de prachtige cathedraal. Aan het einde hebben we nog een glaasje Pisco Sour gehad. In een heel klein tentje hebben we even de nodige vitaminen binnengekregen in de vorm van een fruitsalade. We realiseerde ons dat we ondanks dat we veel tijd hebben, we nu toch een klein beetje in de knoei komem. We willen nog heel graag naar de Colca Canyon waar je oa Condors kunt zien. Dat is alleen 5.5 uur terug naar het oosten. We hebben de planning aangepast wat betekent dat we de volgende dag al naar Cabanaconde gaan (stond niet op de planning). 's Avonds hebben we bij een Italiaan gegeten die erg gezellig was maar waar het eten tegenviel. Na nog wat foto's gemaakt te hebben van de mooi verlichte cathedraal zijn we naar bed gegaan. Met de slechte nacht nog in ons lichaam waren we kapot.